سقط جنین بر اساس حکم ثانوی شریعت اسلام، راه درمانی برای جنین معیوب به عنوان یک معضل انسانی در شرایط ویژه است. این اثر با بررسی احتمالات موجود در مسئله سقط جنین و تحلیل ادله اولی و ثانوی که حاصل آن حرمت سقط جنین به عنوان اولی و جواز آن در شرایط ویژه است، به این نتیجه دست یافت که اگر ادله عسر و حرج و لا ضرر به عنوان عناوین ثانوی قادرند جواز سقط جنین معیوب را پیش از چهار ماهگی و دمیدن روح در جنین به دست دهند، چهبسا بتوانند جواز سقط را بعد از این زمان نیز نتیجه دهند. با توجه به اینکه جنین از بدو پیدایش قابلیت و استعداد انسان شدن را دارد و در هیچ مرحلهای خالی از این قوه نیست، از بین بردن آن در هر مرحله، چه روح داشته باشد یا نه، با ضایع کردن حیات یک انسان برابر است و صرف حلول روح نمیتواند فارق مناسبی برای تغییر حکم حرمت سقط باشد. در نهایت، یا جواز سقط به دلیل حرج و ضرر مربوط به تمام دوران جنینی است یا اساساً در هیچ مرحلهای نمیتوان به جواز سقط جنین حکم داد.
راد, پریسا, & روشندل (اخوان), محمدصادق. (1396). عمومیت ملاک و معیار جواز اسقاط جنین معیوب قبل و بعد از دمیدن روح. مطالعات اسلامی زنان و خانواده, 4(پاییز و زمستان), 107-125.
MLA
پریسا راد; محمدصادق روشندل (اخوان). "عمومیت ملاک و معیار جواز اسقاط جنین معیوب قبل و بعد از دمیدن روح". مطالعات اسلامی زنان و خانواده, 4, پاییز و زمستان, 1396, 107-125.
HARVARD
راد, پریسا, روشندل (اخوان), محمدصادق. (1396). 'عمومیت ملاک و معیار جواز اسقاط جنین معیوب قبل و بعد از دمیدن روح', مطالعات اسلامی زنان و خانواده, 4(پاییز و زمستان), pp. 107-125.
VANCOUVER
راد, پریسا, روشندل (اخوان), محمدصادق. عمومیت ملاک و معیار جواز اسقاط جنین معیوب قبل و بعد از دمیدن روح. مطالعات اسلامی زنان و خانواده, 1396; 4(پاییز و زمستان): 107-125.